Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


07.04.2010

dementor




wczoraj wynieśli sąsiada za ręce i nogi
wyjątkowo nie odmówiły posłuszeństwa,
ani okolicznościowej formułki: racz mu dać
panie, z dołu i z góry miały syndrom pieska -

główki opadały, wznosiły się. zaraz potem
zaczęli wynosić, wietrzyć i szukać winnych
dowodów na istnienie. straszny brud, smród
i możliwość odczytania liczników. panie

specu od zwłok, od energii i gazu wybaw nas,
wycykaj do zera. sprawdź, czy nic nie zostało
zapomniane. dwanaście butelek w tym dwie pełne,
zmarnowane. ze skrzynki, na wieki wieków.

MG

11 komentarzy:

  1. dzięki, lubię go, co się rzadko zdarza jeśli chodzi o moje wiersze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie jestem za! Po pierwsze temat. Uwielbiam uwodzenie realnym życiem, skrzętnie pomijanym w arystokratycznych konwersacjach. Po drugie klimat, jak zwykle Magdo mocno i bardzo osobiście. Podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wojtek - napisany pod wpływem historii śmierci mojego sąsiada, czyli faktycznie "samo życie". Pijaczyna był, ale źle go nie wspominam, o 7 rano czasem stał na klatce schodowej i śpiewał "Rotę" :) a głos miał całkiem całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry, choć leci strasznie jak maczetą :)
    Unforgiven.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie paradoksy sacrum i profanum, prowokacje wobec Boga czy boga a przy tym ciekawe gierki słowne - trafiały do mnie, trafiają i trafiać będą
    A.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny tekst. "na wieki wieków" nic dodać nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Artur - fakt, tutaj sobie trochę "polingwizowałam", czasem lubię :)

    Anonimowy - dziękuję, choć nie wiem komu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Daj Panie wiecej takiej lingwy z sensem i duchem, bo ta oficjalnie panująca jest niestrawna do rzygu. Poczytałem sobie dziś ten wiersz sporo razy. Niezbity dowód na moje gorące ku niemu uczucia
    A.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja miłośniczka Mirona i Tymoteusza,a ze współczesnych z czystym sumieniem polecam Marysię Cyranowicz i dwie Joanny: Roszak i Mueller:)
    z Mueller zrobiłam bardzo ciekawy wywiad jest na blogu poszukaj:)
    i bardzo mnie cieszy, iż żywisz uczucia,znaczy, że dobrze jest :P

    OdpowiedzUsuń