Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


19.04.2010

ikona


E. Dyckiemu

nie ma mnie w domu twoim panie.
autobus potrącił cyklistkę,
patrzymy na jej ciało
głodni i oszukani przez czas

nie zdążymy na litanię,
kolacje, odciąganie mleka.
gdybym umiała - modliłabym się
o cieknące piersi i rozciągniętą skórę.

nie ma mnie w domu twoim panie.
zabrali jej ciało:
połowę głowy z połową otwartych ust
ruszamy. ofiara spełniona.

MG

7 komentarzy:

  1. Poruszający obraz. Czasem potrafimy jeszcze zatrzymać się na chwilę, żeby dostrzec coś więcej niż tylko fakty.

    OdpowiedzUsuń
  2. kolejny z doskonałych tekstów - ten dojmujący brak obecności w "domu twoim", kwestia wyborów jakie dokonujemy. potem - w drugiej świadomość tego co można, co się wydarzy - a co nie. i tu już jesteśmy pozbawieni wyboru - dokonał się za nami, bez nas - choć tak bardzo przy nas i nas dotyczy. trzecia - delikatnie zastanawiam się nad tym "ofiara spełniona" (to, ale ciut inaczej)- ale oczywiście jak najbardziej rozumiem - każdy kolejny dzień oddziela nas bardziej od tego co było, zamyka. więcej takich tekstów.

    OdpowiedzUsuń
  3. ech dziękuję, nadal nie mam 100% przekonania do tego wiersza, obcięłam połowę z pierwszej wersji i mam wrażenie, że to jest to o co mi chodziło, ale jeszcze się mu przyglądam
    Wojtek - tak, od pewnego czasu ponownie odnajduję w sobie tę potrzebę :)
    Anonimowy - serdeczne dzięki za pochwałę i zrozumienie, Twoje odczytanie jest całkowicie zgodne z moim zamysłem
    znaczy chyba jeszcze nie jest ze mną tak źle ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. w kwestii że nie jest z Tobą źle to ja wiem że nie jest. wiersz jest Bardzo Dobry. końcówka - taka musi być, kwestia pewnie kosmetyczna. zawsze w tekstach walisz czytelnika po głowie i to jest dobre - czasem tylko zamierzając się żeby palnąć w ucho walisz kawałek obok - niby efekt ten sam no ale. czyli jak zmiany to w trzeciej.

    OdpowiedzUsuń
  5. w trzeciej czyli konkretnie gdzie i co proponujesz?

    OdpowiedzUsuń
  6. połowę głowy z połową otwartych ust - chyba raz raz użyć słowo "połowa" czyli na zasadzie "rozkrojenia" na dwie połówki np. "linią cięcia" porównanie np. do jabłka, owocu itp. to się dokonało więc zamiast "ruszajmy" może w tych dwóch znaczeniach od "poruszać" - że "porusza" a jednocześnie "poruszyć się". to tylko takie sugestie

    OdpowiedzUsuń
  7. ok, dzięki, pomyślę, bo sugestia ciekawa

    OdpowiedzUsuń