Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


31.05.2010

Ian Hamilton - Spadek




Mija połowa zimy i jest mi ciepło -
Przykuty do łóżka, rad, że będę przeżyty.
Moje meble
Dokoła. Mogę dosięgnąć książek.
A Ty noc w noc
Do "końca"
Będziesz siedzieć ze mną.

Pomiędzy nami
Lekarstwa, ten ból
I te niedokończone wiersze, które ci zostawiam.
Tak chyba jest często.

Ciemniejemy łagodnie, kiedy liczysz dni.
Twój oddech nad moim
Jednostajnie ciepły.

5 komentarzy:

  1. CZUWANIE

    Te stare lampy, niknące z każdym dniem,

    Nie zaznają nigdy ciemnych światów, o które proszą.

    Te rany,

    Choć karmiliśmy je od lat,

    Będą jutro najświeższe ze wszystkich

    Słodkich łez. I zagubione nie odnajdzie się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuba - tak, znam, ale mam zamiar poznać więcej, bo naprawdę mnie kupił swoim pisaniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja Hamiltona znam od czasów najradośniejszej grafomanii, z archaicznej antologii Sommera, więc mam sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no to jesteś do przodu, bo ja jak zawsze mam spóźniony zapłon :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz i ja podążam za Hamiltonem :)

    OdpowiedzUsuń