Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


01.06.2010

Droga do Indii - Jakub Sajkowski


Śniło mi się, że coś jest z tobą nie tak. Ty mówiłeś: ze mną
wszystko w porządku, to tylko sen.
 
A ja myślałam, że coś pęka naprawdę (jakaś żyłka
albo równoleżnik). Myślałam: kiedy się obudzę, słońce
 
być może już zawsze będzie czerwone jak krew
i świt pod znakiem hinduskiej swastyki.  
 
Teraz inni Bogowie podają sobie
moje ciało z rąk do rąk. Dla nich
mam tylko początek. W każdym

na nowo wrócę do ciebie, w obcych postaciach.
Wtedy i ty poczujesz: coś jest nie tak. Być może
obudzisz się w nocy, z krzykiem barbarzyńcy
każesz nie swoim Bogom ucinać ręce.

7 komentarzy:

  1. oniryczny, krwawy i popękany - skąd ja znam takie klimaty :)

    Ukłony dla Jakuba.

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję, to miła niespodzianka znaleźć się tutaj:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kubuś - wiesz, że ja od pewnego momentu uczę się od Ciebie :) i dobre są tego efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ty się od nikogo uczyć nie musisz, a od takiego małego miśka jak ja, to juz w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dobra dobra, już ja wiem czego się uczę i od kogo :) a tak serio Kuba, przez te kilka lat oboje sporo się nauczyliśmy i dobrze, tak trzymamy. Zawsze mówiłam, że jeszcze mamy coś do powiedzenia )

    OdpowiedzUsuń
  6. Sajkowski rullez :) [Unforgiven]

    OdpowiedzUsuń