Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


23.06.2010

Słowik niestandardowy - ADAM WIEDEMANN




Co mam teraz powiedzieć, gdy los
dotyka mnie sprawdzianem?

Wolę mówić, co zechcesz, lubię robić
wszystko dla innych, o ile

za to zapłacą, taki jestem. Naturo
moja dzielna zabawko nocą!

Perfumowałem stada krów swoim śpiewem,
zagonki żonkili, sznury

wisielców, by nie woniały zbytnio mydłem. Kto jeszcze
woli mnie od papierosa?

z tomu "Dywan" WBPiCAK Poznań 2010r

4 komentarze:

  1. Mocno aromatyczny wiersz :) Pierwsze strofy bardziej do mnie trafiają.

    Aha, i widzę coraz więcej krów w poezji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Adam świetnie go wczoraj czytał. Swoją drogą popatrz, wychodzi na to, że krowa jest niestandardowym słowikiem, czyli jednak byliśmy na dobrej drodze w naszych rozważaniach nad krowizmem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "moja dzielna zabawko nocą" - na tym polega poezja.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Krowa niestandardowym słowikiem" poetów - świetne :)
    Podoba mi się desperacka puenta. Do wykorzystania zawołanie magiczne: "Kto jeszcze woli mnie od papierosa?"
    A może lepiej nie pytać, bo czasem można usłyszeć odpowiedź? :)

    OdpowiedzUsuń