Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


13.08.2010

Lady Tron



fot. Grzegorz Janoszka

Myślenie (inaczej poznanie lub rozumowanie)
– złożony ciągły proces zachodzący w mózgu, polegający na skojarzeniach i wnioskowaniu, operujący elementami ludzkiej pamięci jak symbole/pojęcia/frazy lub obrazy i dźwięki.
Za miarę efektywności myślenia można uznać inteligencję.


Myślenie, to zbyt trudna sprawa, żeby każdy dyletant mógł się tym zajmować. Ale każdy sądzi, że potrafi myśleć i myśli bez żadnych zahamowań.
                                                                                  Patrick Suskind


Wszelka myśl jest przesadą. Myśleć to przesadzać.

                                                                                   Emil Cioran


Człowiek myśli sobie to i owo, ale jednak najczęściej to.

                                                                                  Sławomir Mrożek

8 komentarzy:

  1. Myślenie jest przereklamowane! Lepiej nie myśleć, wtedy wszystko jest jasne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. no patrz! a mnie zawsze wciskano, ze myśleć trzeba, myśleć :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Magdo to TY????
    swietna fotka, naprawde supcio,
    a bose nogi na tle tego fotela robia wrazenie :))))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Monia - no ja, ja w wizji Grzesia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. musze przyznac, ze naprawde b. dobre zdjecie
    (z punktu artystycznego)
    :))))
    jak bedziesz w moich okolicach to zapraszam na sesje zdjeciowa, ponoc jestem w tym dobra, a z przyjemnoscia uchwyce Ciebie w obiektywie :))
    mowie powaznie (wpadaj do mnie nie tylko na fotki, ale moze przy okazji cos artystycznego zorganijuje ;)
    xoxox
    wiecej info na pryv ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fotka magiczna. A to z myśleniem to taka oprawa do zdjęcia, do zamyślenia ?

    OdpowiedzUsuń
  7. heh, a jednak ... czasem to bardzo proste ...

    "złożony ciągły proces zachodzący w mózgu" to nie inteligencja ... i w tym problem, i dalej ...
    "Za miarę efektywności myślenia można uznać inteligencję" ... Magda, czy inteligencja jest mierzalna?, pytam jako inżynier ... bo czasem pseudo naukowcom się wydaje, że można to zmierzyć przez test IQ, a tzw. "prosty chłop" robi ich w konia ... to jak to jest ... złożony, czy raczej intuicja? ... a może prawidłowe kojarzenie?

    OdpowiedzUsuń
  8. nocny - oprawa mocno ironiczna :) kiedy byłam dzieckiem w TV leciała kreskówka o Pomysłowym Dobromirze, takiej dziecięcej wersji McGyvera, co to potrafił zrobić wszystko z niczego i kiedy zaczynał myśleć jak coś zrobić, pojawiała się piłeczka, która odbijała się na jego głowie tak długo, dopóki nie wpadł na pomysł :) z tym skojarzył mi się dyndający nad moją głową mikrofon :)

    brander - witam zaskoczona nieco ;) to definicja z Wikipedii,rozbawiła mnie dlatego ją tu umieściłam. czy inteligencja jest mierzalna? pojęcia nie mam, jak wspomniałeś istnieją testy IQ, ale na ile są wiarygodne tego nie wiem :) podobno wszystko można zmierzyć, to tylko kwestia znalezienia odpowiedniego sposobu, choć mam nadzieję, że to nieprawda :)

    OdpowiedzUsuń