Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


09.09.2010

Piosenka o dziewczynie w stylu new romantic - MAGDA GAŁKOWSKA & LADYTRON





piosenka o dziewczynie w stylu new romantic


cześć Murzyn, kurwa, na której stacji wyjebałeś?

chłopiec z kantoru podryguje, kiedy idę do wyjścia,
podróżni łapią pociągi, komórki – zasięgi.
niszczysz wszystko, czego dotykasz,
jak rozmienione przed chwilą pięć euro.

arbuzowy zapach nie chce wywietrzeć z szalika.
rytm kołysze mnie jak kolczyki w uszach.
kobieta w czerwonym płaszczu
ma tylko dziurki, ja mam decybele.

hall w innym mieście nie brzmi.
mężczyzna poruszany. jak na zwolnionym filmie.
zapali się barwami neonu nad wejściem,
kiedy dźwięk pokona odległość.

chłopiec z kantoru podryguje, gdy idę do wyjścia.
przesiadając się, nie odgarnę grzywki,
spojrzę przez palce lub spode łba,
zmienię wszystko jak podróżni peron.

dzisiaj zniszcz mnie w ten sposób.




z tomu: "Fabryka tanich butów"
MG

8 komentarzy:

  1. po moim ostatni wieczorze autorskim mój brat został fanem tego wiersza :) czyli nawet rodzinka potrafi mnie jeszcze czymś zaskoczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe, skąd ja znam ten utwór (muzyczny i wierszowany). btw. ostatnia płyta Velocifero też jest niezła.

    OdpowiedzUsuń
  3. a pamiętasz w jakich okolicznościach powstał ten wiersz? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem skąd New Romantic i pamiętam skąd "murzyn" a i niszczysz wszystko czego dotykasz wydaje mi się znajome.

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie się zastanawiam ile wierszy napisałam podczas naszych debat na gg? :) wychodzi mi że całkiem sporo, ze o Fabryce nie wspomnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i właśnie sobie policzyłam,ze mamy wrzesień więc to już uwaga ... 7 lat :D

    OdpowiedzUsuń