Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


10.09.2010

Trzy wiersze o samotności


Rozpadliny - JUSTYNA KRAWIEC

odkryłam dziś nowe miejsce w domu,
w którym czuję się bezpieczna.
z lewej strony cisza, z prawej wszyscy
równo oddychają. przez ostatnie miesiące
uczyłam się oddychać z tobą. dopasowałam,
zagrałam, a teraz leżę i czekam. dotknij mnie,

dotknij chociaż palcem, bo we mnie tak ciemno,
tak strasznie.


Nabitym w pełną butelkę - ŁUKASZ WITKOWSKI

Szczyt roztargnienia: Zgubić się w tłumie i podać policji swój rysopis

Między nami jest nie tylko przepaść.
Są przepaście. Gwiazdy, których nie sięgają
żadne życzenia. Drapacze chmur powstające w chwili,
w której Bóg powiedział: swędzi mnie niebo.
Żyjemy w Świecie. Tylko Tu i tak możemy istnieć,

umrzeć.

***

Między nami są nie tylko niedopowiedzenia.
Jest milczenie. Słowa, które cierpią
na niewypowiedzenie. Bóg Powiedział:
nie będziesz miała innych - ze znudzeniem;
pies ogrodnika. Sam nie zje i drugiemu

nie da.



***

Tam i tym, i czasem

znikają z list imiona, nazwiska i ulice,
które dzieją się jak zawsze,

i na szczęście bez niczyjej wiedzy- -



Historia niejednej znajomości - PATRYK CHRZAN

Leżę, pauza w myśleniu
pod potylicą przeczytane listy
nie chcą litościwie wystrzelić

z sufitu kapie historia
niczego nie chcąc nauczyć

bezceremonialnie zalewa sąsiada
jak tania krew i kolorowa wódka

myślenie prowadzi na balkon
balkon sprowadza na ziemię

palenie albo picie
wybór należy do mnie

i ja nie chcę niczego tłumaczyć

6 komentarzy:

  1. cała przyjemność po mojej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawe towarzystwo dla mojego starego wierszyka, szczególnie drugi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Więcej słów nie potrzeba.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ proszę bardzo, lubię mieć tu wiersze, które lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pierwszy mi się bardzo widzi, że tak powiem.

    OdpowiedzUsuń