Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


19.09.2010

z głębszym zawiadamiamy


o 22.54 nekrologi
żal szeroki i długi po zejściu
śp Eugenii okolicznościowym rymem
potrąca jak rykszarz na Piotrkowskiej
kawaler dwóch krzyży AK
wykładowcy pisarze
uczczeni zabawnym językowo czterowierszem
po siedemdziesięciu czterech latach
okazja

kiedy zdechł nikt z nas nic nie napisał
szczury żyją podobno trzy lata
więc po miesiącu wszyscy są tylko zdziwieni
w trakcie więdnięcia paprotki
utrzymywanej sztucznie przy życiu
przesypujemy słowa w klepsydrach
gryzące jak piasek w oczy

po mojej
niech nikt niczego nie pisze
0,75 kieliszek wiersz
na pamięć

MG

4 komentarze:

  1. stary wiersz z 2005r znalazłam go dziś, zdziwiona że to ja go napisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie wole Cię czytać właśnie taką - z prze 5 lat np :)

    a tutaj - poznałem Cię tym tekstem właśnie - tekstem którego się nigdy nie zapomina

    dementor

    wczoraj wynieśli sąsiada za ręce i nogi
    wyjątkowo nie odmówiły posłuszeństwa,
    ani okolicznościowej formułki:
    racz mu dać
    panie, z dołu i z góry miały syndrom pieska -

    główki opadały, wznosiły się.
    zaraz potem zaczęli wynosić, wietrzyć i szukać
    winnych dowodów na istnienie. straszny brud,
    smród i możliwość odczytania liczników.

    panie
    specu od zwłok, od energii i gazu wybaw nas,
    wycykaj do zera. sprawdź, czy nic nie zostało
    zapomniane. dwanaście butelek w tym dwie pełne,
    zmarnowane. ze skrzynki,
    na wieki wieków.

    OdpowiedzUsuń
  3. oooo Grześ, to mnie teraz zaskoczyłeś :) dementora napisałam właściwie "z buta" i bez poprawek co właściwie mi się nie zdarza :)
    wiesz, ja wciąz próbuję znaleźć rownowagę pomiędzy moim starym pisaniem a tym, jak teraz piszę i wierzę, ze w końcu mi sie uda :)
    a wiesz? ja wolę czytać Twoje najnowsze! zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny! Czego się dziwisz? Zawsze miałaś łapę do fajnych "szlagwortów" ;)

    OdpowiedzUsuń