Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


12.11.2010

alef


chłopcy z wysp szczęśliwego milczenia
pachną oceanem, nie podają ręki, nie patrzą
w oczy - są chłodni i niestali,
jak ożywione światłem witraże.

nie ufaj ich woskowym palcom, sile
ramion, które wygrzewają na skałach.
odwróć wzrok, zamknij uszy na ich śpiew
rzadki, jak okazy morskiej fauny.

chłopcy z wysp szczęśliwego milczenia
podobni bogom rozdwajają języki, widzenia,
w których ciała z każdym poruszeniem
zlewają się w bezkształtną masę. obojętne

na dawkowany dożylnie ogień.


MG

9 komentarzy:

  1. Napisałaś to bardzo zgrabnie. Tytuł jest pewnego rodzaju zagadką, przynajmniej dla mnie. Znam kilka liczebników hebrajskich, tu podziękowanie dla Johna Zorna i Masady, ale jakoś nie potrafię tego rozwikłać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawi mnie dlaczego alef?

    OdpowiedzUsuń
  3. No tak, ktoś mnie już uprzedził,a nawet dwa ktosie, a chciałam zadać to samo pytanie, bo nie umiem powiązać tytułu z tekstem, który skądinąd mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. W mistycznych nurtach judaizmu graficzna forma alef symbolizuje nieskończoność oraz Boga, a także jedność. Uważa się, że litera ta składa się z dwóch judów (י, w gematrii mającego wartość 10) i z wawa (ו, 6) – ich dodana wartość numeryczna jest taka sama, jak wyrazu Bóg (jud-he-waw-he, יהוה, Jahwe). 26. gematria utrzymuje, że stanowi to dowód na jedność Boga.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W wikipedii jest błąd powinno być jod a nie jud.
    Dziękujemy za objaśnienie. Interesujesz się gematrią?

    OdpowiedzUsuń
  6. interesuję to za dużo powiedziane, matematyka to dla mnie czarna magia, a geometria to już w ogóle, oczywiście z racji tego, ze totalnie jej nie rozumiem bardzo mnie fascynuje :)
    dałam wyjaśnienie z Wikipedii nie zwracając uwagi na błąd, masz rację.

    OdpowiedzUsuń
  7. No, hm, ale to mi nadal nie wyjaśnia związku z tekstem. Ale może jestem za tępa.

    OdpowiedzUsuń
  8. alef dobrze się kojarzy z oceanem:; gdy raz usłyszysz śpiew syrenich chłopców już o nich nie zapomnisz niestety:), za późno na przestrogi:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Elu - przewrotnie ma być z tymi chłopcami i Bogiem :) i nie Ty tepa, a co najwyżej ja namotałam za mocno?
    Mario - o to, to właśnie :) o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń