Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


28.11.2010

kompleks boga


mamie

pani w bieli z tytułem przed nazwiskiem,
objawia prawdę, która ma wyzwalać, odkrywać
to, co zakryte. głosi słowo,
a słowo staje się ciałem

w poczekalni kobieta w średnim wieku próbuje
skupić wzrok na jednym punkcie.
jej podskórne armie prowadzą bitwę,

teraz ma tylko cztery zmysły, ściany
i czas
jak piątą kolumnę.


MG

4 komentarze:

  1. Tres bien!

    pozdrA.

    OdpowiedzUsuń
  2. wolalabym "jako" - ' i czas/ jako piąta kolumna - tak czy owak, to mi wskakuje w czytaniu.

    bardzo dobry wiersz MAGDO:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobry tekst magda. zastanawia mnie tylko (już poza kategorią: ocena) związek między wyzwalaniem a odkrywaniem. przecinek pomiędzy nimi można uznać za pewnego rodzaju nadużycie.
    oczywiście podskórne armie, no ale wiadomo. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olka - i masz rację, dobrze Ci wyskakuje. Poprawiam.
    A - "i poznacie prawdę, a prawda uczyni was wolnymi" [Jan 8.32] zauważ, że napisałam "ma wyzwalać" a nie "wyzwala", wiemy doskonale, że to, co odkryte nie zawsze wyzwala, często wręcz przeciwnie.

    zaskoczyliście mnie, ponieważ mam mnóstwo wątpliwości jeśli chodzi o ten tekst, wydaje mi się, że trochę gonię w piętkę, ze powielam samą siebie, ale pewnie tak się dzieje, gdy pisze się pod wpływem zbyt dużych emocji, nie dając im czasu na "opadnięcie".
    dzięki serdeczne za komentarze.

    OdpowiedzUsuń