Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


30.11.2010

Wywiad z Piotrem Gajdą




Wywiad z jednym z moich najulubieńszych współczesnych poetów i przy okazji kolegą po piórze Piotrem Gajdą, niestety tym razem nie ja przeprowadzałam, czego żałuję :) ale Paweł spisał się świetnie:

Paweł Łęczuk: Miałeś w swojej przygodzie z poezją etap funkcjonowania w portalach literackich?

Piotr Gajda: Tak, miałem. Gdzieś w okolicach roku 2007 Krzysiek pokazał mi jak wklejać teksty na Nieszufladę i swoje „wiersze” właśnie tam wklejałem. I to był mój drugi „comeback”, w zasadzie ten ważniejszy - dużo się nauczyłem. Ale wtedy portale były inne, niż dzisiaj – sporo niezłych poetów i niewielka liczba tzw. „trolli”. Odwrotnie, niż dzieje się to teraz. Moim zdaniem portale poetyckie wciąż pełnią ważną funkcję - informacyjną – można się dowiedzieć z nich, co się dzieje, gdzie i kiedy. Natomiast ich funkcja „warsztatowa” jest dzisiaj moim zdaniem znikoma.

PŁ: Wyniosłeś coś dla siebie z tego doświadczenia?

PG: Tak jak wspomniałem - na pewno zalążek warsztatu. Także pierwsze znajomości poetyckie, które sobie niezwykle cenię, bo poeci (za wyjątkiem tych kilku zrujnowanych przez własne ego) to są generalnie inteligentni ludzie.

więcej na:

http://salonliteracki.pl/portal/publicystyka/9-wywiady/67-poeci-to-fajni-ludzie-rozmowa-z-piotrem-gajda"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz