Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


08.01.2011

MICHAŁ NOWAK - Historie Powszechne




W Bibliotece Arterii ukazała się debiutancka książka Michała Nowaka, jednego z ciekawszych współczesnych poetów.
Wiersze Michała znam doskonale z internetu, teraz mam ogromną przyjemność obcować
z nimi na papierze.
W 2008r zasiadałam w jury I OKP "Ścieżki, Słowa, Skrawki" w Raszynie
wraz z Szymonem Kantorskim, Anetą Nalborczyk - Wierzbicką i Michałem Kędzierskim.
Michał zdobył tam I Nagrodę m.in. za wiersz, który zapamiętałam, ponieważ zrobił na mnie ogromne wrażenie:



Widokówka ze szpitala przy Kondratowicza. Grudzień

Namysłowska, przyjeżdżaliśmy tu na szkolną okręgówkę
jak na puchar świata 3 faule 7 asyst i 22 punkty to moje
statystyki meczu z Wawrem który po błędnej decyzji
sędziego wierzę w to do dzisiaj przegraliśmy

1 punktem

sto jedenaście tysięcznych sekundy tyle wynosi nie pobity
rekord czasu reakcji brata zmierzony na stoperze elektronicznym
z I komunii świętej na ok. setkę miałem ze 20 sekund
cegłą na jezdni znaczyliśmy linię startu sto kroków dalej

linię mety

oszczędzano nam wtedy pogrzebów:

''kręciliby się z nudów i za jaką krzywdę jeden z drugim
miałby po łbie dostawać'' mówiła babka która wiem
będzie kochać jego ciało wyrówna dłonią ledwie
widoczne zagięcie na koszuli przeklnie trębacza który
weźmie 200 zł a przestanie grać jeszcze przed schowaniem trumny
...........................................................................

przejechał pół Polski żeby z braćmi spotkać się w brzozach
na grobach w Zamościu gdy wydolność serca wynosi 20 %
to przyszłość jest chmurą jak tysiące ptaków uśpionych



Michał Nowak "Historie powszechne" Biblioteka Arterii Tom 11.
SPP Oddział w Łodzi, Śródmiejskie Forum Kultury w Łodzi
ISBN 978-83-62733-03-3


1 komentarz: