Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


24.01.2011

z cyklu WIDOKÓWKI ZNAD KRAWĘDZI - pozwól mi wejść


pozwól mi wejść


dziewczynka
o zębach jak ostrza nożyka do tapet
postanawia umrzeć. odrywa
z okien samoprzylepną taśmę, nagle
dzień płatami o nierównych krawędziach
wpada do pokoju.

staruszka
o kościach spustoszonych osteoporozą
zniekształconą ręką podaje jedzenie
kotu,niezgrabnie potrąca
naczynie z wrzątkiem. gazowy plomyk
ucieka z kuchenki, zajmuje

wolne miejsce tuż obok
plamy słonecznego światła
szarzejącej na popiół.

10 komentarzy:

  1. No nie wiem... A to ma coś wspólnego z filmem, czy tylko wykorzystałaś tytuł?

    OdpowiedzUsuń
  2. no, chyba tak Robercie
    w oryginale wampirka była
    komnen

    OdpowiedzUsuń
  3. zainspirował mnie film i podpowiedział jak ubrac to, co chciałam powiedzieć - tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałem film i tym bardziej nie łapię przekazu tego wiersza, tzn. co Autorka chce mi nim powiedzieć. Dla mnie nic się w tym wierszu nie dzieje, ale może po prostu go nie rozumiem i tyle. Poprzedni podobał mi się zdecydowanie ;) Co chciałaś powiedzieć, Magda (jeśli to nie tajemnica?), bo chyba nie chodziło tylko o slajdy?

    OdpowiedzUsuń
  5. nie Robert, nie tylko slajdy.
    to wiersz o umieraniu, o jego róznych rodzajach i powodach, TY widzisz w tej dziewczynce tylko wampirka z filmu, nic nie poradze, że nie widzisz nic więcej :)
    w koncu nie zawsze przecież wszystko musi się podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieprzyć inspiracje, slajdy, nie slajdy ale bardzo plastyczny,wciąga, maleńka skończona historia, jestem za, tak jak Maria

    pozdrA.

    OdpowiedzUsuń
  7. Artur - dla jednych pieprzyć, dla innych nie :)
    Jako autorka jestem bezsilna, bo co mam powiedzieć? Że wiem o czym napisałam? no wiem o czym napisałam :) moze ciut nieudolnie skoro dla niektórych czytelników niczego tu nie ma, ale z drugiej strony dla innych jest, a więc cieszę się, że są tacy, którzy coś znaleźli :)
    i bądź tu mądry, pisz wiersze :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A po co się autorka ciągle pyta i pyta? Nie wie co chce powiedzieć? Niech opowiada nam siebie i świat widziany sobą - jak mawia anonimowy "pieprzyć" recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ autorka to robi mario :) nieustannie :)

    OdpowiedzUsuń