Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


01.02.2011

PIOTR MOSOŃ - insomnia


nawet na to, by być nikim
trzeba sobie ręce aż po łokcie

a może by tak rozważyć wariant zazdrosny?
aż po obrys cienia jestem
o miłość
o słowa
o przestrzeń
i jeszcze o tę ciszę
której pamięć nie szanuje
a cisza
jak twoja przetoka
wierci się we mnie
od czasu do czasu

bezsilnie zamienia noc w insomnię

jeszcze nilkt nie jest
dla mnie nikim
jeszcze wielu upartych
ociera sobie o mnie palce



z tomu "Separatum"

3 komentarze:

  1. mnie tez bardzo się podoba, nie tylko ten zresztą, ale o reszcie będzie obszerniej niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "a może by tak rozważyć wariant zazdrosny" - świetna fraza :)

    OdpowiedzUsuń