Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


14.03.2011

erzac

konkurs wymaga, by napisać utwór
o Miłoszu. nie piszę, bo nie mam
nic do powiedzenia, zostawiam temat
tym, którzy układają fundamenty.

mam tylko okruchy wierszy, czarno-białe
lepianki ze słów, drobnych jak karma
dla kolorowych papug. to ma znaczenie,
gdy zostaję sam na sam z jasnym

oknem notatnika, zamykany i otwierany
świat wpuszczany do wnętrza rozgarnia
zastałe powietrze. zaraz się zlecą,
rozłożą skrzydła i wydziobią

do ostatniego ziarnka.

15 komentarzy:

  1. wprawka stylistyczna z inspiracji kolegi Podlipniaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z "wprawką" się nie zgadzam. Reszta ,jak ostatnio mnie przyzwyczaiłaś, bardzo dobrze. Albo jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uważaj Marek, bo mnie rozpuścisz jak dziadowski bicz :) jeszcze o sobie zacznę myśleć, ze jestem poetką ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie lepiej niż "wprawka", ładnie się zgrałaś z Mariuszowym:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wiersz Mariusza przeczytałam dopiero teraz, mój napisałam rano.

    OdpowiedzUsuń
  6. aha, ale ja napisałem "zgrałaś się", nie "naśladujesz"

    OdpowiedzUsuń
  7. mój komentarz jest pozytywny. sądziłem że to jasne.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. czasem nie wszystko na pierwszy rzut oka jest takie, jak się wydaje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zosia karmi kury. Cip, cip, cip, cip:)
    Rozbawiłam się. Pokora to w Twoim pisaniu wyczuwalna maska. Taka nie jesteś. A wiersz przecież autorefleksyjny. Niemal socjalistyczna samokrytyka. Za czem kolejka ta stoi? ...
    Nie kupuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. mario - w zyciu pokorna nie jestem, nigdy nie byłam, pokornieje wobec słowa i poezji, bo wtedy widzę jaka jestem malutka, ale nie musisz kupować, każdy widzi to, co chce zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ps. poza tym jest tyle osób, którym się wydaje, że coś na mój temat wiedzą, że już mnie to bawi :)

    OdpowiedzUsuń