Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


23.03.2011

KOZIRYNEK XI/2010 - ostatni numer


Ukazał się ostatni numer kwartalnika kulturalnego "Kozirynek", w całości poświęcony poezji. Wśród autorów m.in. Izabela Fietkiewicz, Agnieszka Gałązka, Karol Graczyk, Robert Konca, Mariusz Cezary Kosmala, Sławomir Płatek, Małgorzata Południak oraz moja skromna osoba.

Redakcja (Bober, Krupski, Magier, Świć) pisze m.in. tak:

Kończymy. O powodach można długo: brak pieniędzy, czasu, nowe wyzwania i obowiązki, skromne zainteresowanie czytelnicze (lokalne, bo na odbiór poza Radzyniem narzekać nie mogliśmy), zmęczenie materiału... Nie chodzi tu jednak o to, żeby sie nad sobą roztkliwiać. Stało się. Koniec. Kropka.


Szkoda, że się stało, dobrze, że koniec poetycki.
Zapraszam do lektury.

8 komentarzy:

  1. Smutne, wielu znajomych z sieci tam czytywałem. Przynajmniej kończą z klasą, jak Małysz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To była miła przygoda - dziękujemy Redakcji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ano stało się. Sobie wzdycham!

    OdpowiedzUsuń
  4. A Artura Rogalskiego i Wojtka Szmigonia tam nie ma?

    OdpowiedzUsuń
  5. są, dlatego napisałam m.in. Artur mi z głowy wyleciał, wybacz A :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U, no to przykro. Czytałem kilka numerów. W jednym puścili mi taki mały eseik. Co do lokalności odbioru, faktycznie może być dołująca. Ja sam dowiedziałem się o "Kozimrynku" dzięki Damianowi Sitkiewiczowi, który był u nich stałym felietonistą. Naprawdę szkoda - fajne przedsięwzięcie i do tego dobrze robione edytorsko. No i kolejne pismo literackie w naszym jakże pięknym i rozmiłowanym w kulturze kraju kaput.

    OdpowiedzUsuń
  7. Marcin - niestety, w Poznaniu już sporo czasu temu padło ProArte teraz Kozirynek, ile można przebijać się przez urzędniczy beton? pewnie tylko do czasu, aż się człowiek nie poobija.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez Was nie byłoby Koziegorynku, to Wy Autorzy i Czytelnicy byliście jego twórcami.

    Mariusz Bober
    Konfraternia Kozirynek

    OdpowiedzUsuń