Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


05.06.2011

TRZY WIERSZE O NIEZNANYM

wiek niewinności

patrzysz na mnie, jak Daniel Day Lewis
ze zdjęć. prowadzimy zaszyfrowany dialog
pomiędzy jednym piętrem, a drugim. ty
w niewielkim hotelu, obcym mieście. ja

przy kuchennym stole. może dowiemy się
jak nadawać imiona i czynić cuda?
przemiana dokonuje się w całkowitym skupieniu
abstrakcja z ładunkiem w tle.


ostatni mohikanin

pokaż mi miasto z fontanną w środku.
zimny prysznic wymusza pośpiech,
więc biegnij do mnie. spośród tysięcy
mrugających ikon i czeskich fotografów

z amatorskim zacięciem. dokąd uciekasz,
by rozpoznać zwykłych ludzi? ziemia pachnie,
mówi do ciebie. z białych rzeźb płatami
łuszczy się farba. odpowiedz.


nie pytaj mnie

ile napisałam wierszy o miłości. możemy
całą noc snuć opowieść, zabijać czas
wewnątrz, jak przymocowane linkami kukiełki
poruszane z bezpiecznej odległości.

jedna fraza, tembr głosu, tylko tyle
masz dla mnie. to wystarczy przez chwilę
myślałam, że mogłabym cię znać, pod nazwą
przybraną jak istniejące twarze.


Luty 2010r

MG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz