Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


09.10.2011

krojczyni

z kolorowego papieru, czasami z gazet
wycinam postacie, niektóre złączone
nie dają się rozerwać. uczę je tylko
długich, monotonnych przemówień, słów bez treści.

powoli zaludniają pokoje, już schodzą
z półek, odklejają się od ścian, wyciągają
długie, giętkie ręce. są wszędzie
i zaczyna brakować miejsca. niedługo

wyprowadzą mnie z domu i zostawią
pod drzewem.

MG

11 komentarzy:

  1. mnie ruszyło, technicznie niech oceni ktoś inny :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest inaczej, to dobrze. Końcówka msz do wymiany albo skończyłabym na "będę czekać".

    OdpowiedzUsuń
  4. mnie już nic Marku nie zdziwi
    Elu - przemyślę, dzięki. może faktycznie utnę, albo całkiem wymienię, choć ta mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. czuję klimat więc klikam lubię to

    OdpowiedzUsuń
  6. wstrząsający wiersz, może jeszcze potęguje to skojarzenie z "pięknym umysłem".

    OdpowiedzUsuń
  7. końcówka zbędna Magd...
    ostatni wers z pierwszej, zapisałbym bez "słów"
    "długich, monotonnych przemówień - bez treści."

    tekst trochę mi się kojarzy z "umysłem zniewolonym" - nie wiem dlaczego - a Ty wiesz ?


    P.S - znowu Cie coś wkurwiło i zniknęłaś z FB ? - jak teraz się z Tobą kontaktować ?

    OdpowiedzUsuń
  8. nad koncówką jeszcze myślę, w ogóle nad tym wierszem myślę i jest szansa, ze coś wymyślę, a jeśli nie, to zostanie tak, jak jest

    wiem dlaczego się Tobie tak kojarzy Grześ
    Dominik, Joasiu - dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  9. jak zostanie jak jest to mnie będzie się bardzo podobać.
    Też pytam na fb - o Twoją na nim nieobecność.
    Bez z Twoich wpisów jakoś smutno się zrobiło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jola (Joanna), Grzesiu - ostatnio jak sprawdzałem, to jeszcze istniały możliwości kontaktów poza fb;))))
    Kuba

    OdpowiedzUsuń