Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


22.10.2011

STANISŁAW GROCHOWIAK

Rozstanie

jest gdzieś północ, której nie zobaczę
Północ światła
I północ doby
Czas i przestrzeń spięte jedną gwiazdą
Pod którą tylko
Śmierć się urodziła

Zapach północy leży w uszach zmarłych
W nozdrzach psów pokostniałych
Na bezkresnym śniegu
W porcelanowych medalionach dzieci
Co wreszcie są cicho

A smak północy
Był na tamtej ręce
Której dotknąłem jak żelaza w mróz
Odtąd unosząc tylko pół języka
Bełkocząc odtąd.

4 komentarze:

  1. ten wiersz zrobił na mnie ogromne wrażenie i nadal robi, w ogóle Grochowiaka uważam za najlepszego polskiego poetę i przy okazji za jednego z najbardziej niedocenianych

    OdpowiedzUsuń
  2. najlepszy polski poeta - ech Magd... - myślałem, że sobie już to kiedyś wytłumaczyliśmy :)

    P.S - znalazłem chętnego webmastera ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem co mieliśmy sobie wyjaśnić? dla mnie Grochowiak to najlepszy polski poeta, zawsze nim był, jest i będzie. tyle.

    OdpowiedzUsuń
  4. ogromne wrażenie

    OdpowiedzUsuń