Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


21.11.2011

TRIBUTE TO JULIAN TUWIM

W związku z ogłoszonym przez Jacka Dehnela konkursem "O Złotą Dupę Tuwima" postanowiłam podzielić się własną twórczością w tej materii.
Po przeczytaniu kolegów po piórze jestem pewna, ze Julian Tuwim byłby z nas dumny :)



animatorzy od kultury,
którzy na stołkach grzeją tyłki
z inklinacjami do cenzury,
napięci tak, jak w wędce żyłki
i wy "poeci" co z zazdrości
bliźniemu naplujecie w zupę,
byle wygodnie się umościć
całujcie mnie wszyscy w dupę

i wy krytycy,co z przejęciem
składacie swoje antologie,
aby w wywiadach w chuj nadęci
pospiesznie znaleźć analogię,
potem w swych szafach o północy,
po cichu poruszacie trupem
dając nam dowód swej niemocy
całujcie mnie wszyscy w dupę

i koleżanki me po piórze
z wieczną pretensją do Haliny,
co w grafomanek zgodnym chórze
wciaż maglujecie swe wierszyny
i wy, koledzy, co twierdzicie,
że bab pisanie trzeba śrutem,
bo tylko was stać na "przeżycie"
całujcie mnie wszyscy w dupę

wy amatorzy kłów o zmierzchu
z literaratury niskich lotów
co czarni w środku, bladzi z wierzchu
wbijacie zęby w gardło kotu,
przemroczne wdowy po Nergalu
jadące na Dżoanę Krupę,
tak wyzwolone w każdym calu
całujcie mnie wszyscy w dupę

dziewczynki typu cyber ghotic
i emo chłopcy w czarnych rurkach,
wy specjaliści od off topic,
na elastycznych, długich sznurkach,
wy podstarzali punkrockowcy,
mylący stożek z ostrosłupem,
drący wciąż ryja bezmózgowcy
całujcie mnie wszyscy w dupę

byli mężowie i eks żony,
co w mękach rozstań wciąż się wiją,
tworzący armię pokrzywdzonych
z niemocy bycia głową, szyją,
niezrozumiani wieczni chłopcy
schowani za kolczastym drutem
swoich kompleksów,nam wciąż obcych
całujcie mnie wszyscy w dupę

zdeklarowani sadomaso,
panie od pejczów i kajdanek,
które wpierdolą zawsze z klasą
krwotok tamując gdzieś nad ranem,
panowie, co na głowę worek
wkładając, raczą odbyt dłutem
bez względu na płeć i na porę
całujcie mnie wszyscy w dupę

MG

26 komentarzy:

  1. Oooooooooooo pięknie pojechanE !

    OdpowiedzUsuń
  2. Paweł - tytuł konkursu jest jednocześnie linkiem, poczytaj co panowie napłodzili. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, naprawdę fajnie Ci to wyszło. Ja też czytałem co nieco na Nieszufladzie, ale poziom Jacka i pierwszy wpis jak najbardziej, a potem coraz niżej, i nie chciało mi się więcej czytać. Ten Twój naprawdę dobry. Ciekaw jestem ile czasu zajęło Ci napisanie tego?

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwsze trzy powstały jakiś czas temu, właśnie tu na blogu, kiedy wkleiłam wiersz Tuwima, a kolejne cztery wczoraj, nawet nie wiem wszystkiego razem napisanie tego może z pół godziny mi zajęło, bo nie sądziłam, że tak trudno znaleźć rym do "dupę" ;)
    no w każdym razie nie poleciałam tak bardzo jak koledzy z NS
    btw wersja Maćka Frońskiego mi sie podoba, choć oczywiście Jacek niedościgniony :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie Ci wyszło :-) Jacek wcale nie jest niedościgniony, bo dołożył Tuwimowi jedną sylabę, psując jego rytmikę. Jak dla mnie oczywiste, ale dość grube przeoczenie, bo przecież wiemy, że umie. Mnie się podoba bardzo Froński i Trauman, U Maćka Frońskiego szczególnie to, że na inne tematy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam po raz pierwszy na blogu :-)
    Mam nadzieję , że tu się odnajdę .
    Nieźle pojechane :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poza tym w spektaklu ktoś ; zapomniał '' o jednej zwrotce :

    Item ględziarze i bajdury,
    Ciągnący z nieba grubą rętę,
    O, łapiduchy z Jasnej Góry,
    Z Góry Kalwarii parchy święte,
    I ty, księżuniu, co kutasa
    Zawiązanego masz na supeł,
    Żeby ci czasem nie pohasał,
    Całujcie mnie wszyscy w dupę.

    Pozostawiam bez komentarza .

    OdpowiedzUsuń
  8. Elu - bo ja poleciałam bardziej branżowo - obyczajowo, a Maciek jednak bardziej uniwersalnie :) poza tym ma większe doświadczenie w pisaniu tego typu tekstów, ale konkurs konkursem a zabawa przednia :)
    White - witaj :) też mam nadzieję, że się odnajdziesz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. cóż, chyba trzeba uruchomić Paetza i Rydzyka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. skromni alumni seminarium
    sztywni i prości niczym świeca
    wciąż chowający łeb z akwarium
    ze strachu przed prezentem Paetza,
    słuchacze radia co w Toruniu
    pokorni pod Rydzyka butem
    wy ślepi dziadku i babuniu
    całujcie mnie wszyscy w dupę

    OdpowiedzUsuń
  11. I ty sąsiadko świętojebliwa
    Co modlisz się o śmierć bliźniego
    Z Torunia słuchając obłudy kupę
    Pocałuj mnie w świecącą dupę .

    Ty , co opluwasz leżącego
    na mrozie w sztok pijaną kupę
    Już zapomniałaś męża swego
    Pocałuj mnie w mą łysą dupę !

    OdpowiedzUsuń
  12. powiedziałabym, ze rytm mocno siadł, ale pierwsze koty za płoty są

    OdpowiedzUsuń
  13. Niezła ta zwrotka o moherach. Dorzucisz ją na NS? Moje typy są takie same jak elkaone. Sam też zamieściłem kawałek na NS, ale nie jestem zadowolony. Chociaż, Maćka chyba ruszyło, a to już coś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. cześć Re :) Ruszyła go koncówka :) wcale nie uważam, ze jest źle z Twoim tekstem czytałam właśnie :) no ja tam tego 16 wkleję jakaś tam bardziej spójną wersję tzw ostateczną :) a ostatnia bliska bardzo oryginału, bo tak chciałam szpileczką malutką.

    OdpowiedzUsuń
  15. Olgerd Dziechciarz29.11.2011, 07:27

    Pyszne! Pozdrowienia w imieniu podstarzałych punkrockowców, mylących stożek z ostrosłupem. Oczywiście całuję... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Po ostatniej wklejce Traumana na NS podejrzewam, że pod tym nickiem kryje się Aleksandra Zbierska. Taki trop bierze się z przesadnego stosowania znaczka "&" w utworze, co było charakterystyczne dla naszej lodowatej blond piękności w tomiku "Ucho od śledzia" yyyyy tj. "Wibrujące ucho" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Olgerd- ja też jestem podstarzałą punkówą :P
    Re - nie zaczynaj! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. No ale powiedz chociaż, czy to Zbiersia, czy nie Zbiersia?

    OdpowiedzUsuń
  19. Magda: A miałaś Ty kiedyś irokeza, albo dredy?

    OdpowiedzUsuń
  20. a pojęcia nie mam czy to Olka serio, nawet o tym nie pomyślałam :) miałam kilka lat fryz na Smitha :) taką fotę mam :P

    OdpowiedzUsuń
  21. He, ja też kiedyś występowałem na szkolnej imprezie jako Robert Smith. Powaga! A poza tym miałem krótkie dredy. To początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Maciek Froński dołożył swoje przypuszczenie związane z kwestią Trauman-Zbierska, bo tak bardzo obstajesz przy Traumanowej wersji "dupniaka" :) A dałaś się nieraz poznań jako niezmordowana lwica broniąca Zbiersi przed szakalami, taki m. in. jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Olki zawsze będę bronić. Więc się strzeż :)

    OdpowiedzUsuń
  24. a obstaję przy Traumanie, bo wg mnie napisał najlepiej z nas :)

    OdpowiedzUsuń
  25. no, i prossze, mowi sie, mowi! hehe. niestety, nieszuflada jest dla mnie przeszloscia. niestety, bo bylo chwilami ciekawie, wiec ten sentyment pozostal. bywam tylko na fb. i - zeby dac zadosc wszelkim domyslom - nie pisze juz wierszykow. uff, co za ulga:)

    OdpowiedzUsuń