Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


15.12.2011

DOROTA RYST - Punkty Przecięcia



W "Serii Wydawniczej Salonu Literackiego" ukazała się nowa książka Doroty Ryst "Punkty Przecięcia".

Zaprasza się do lektury.

CHWILA

peron stacji sopot główny. marcowy poranek. mży.

dlaczego właśnie ten widok tu i teraz wraca pod powieki.
tyle było dworców marców mżawek. nic się wtedy nie stało.

pociąg przyjechał. wsiadłam. odjechałam. na murze
zostały napisy lechia pany i kocham mariolę. spod których
uparcie przebija mane tekel fares.


WIELKOŚĆ SKALARNA

czas w którym byłam i miejsca
gdzie mnie nie było niczym się nie różnią.
mówisz pamięć. a co to właściwie jest
ta pamięć. wykrzywione obrazki. wiara

że było jak nie było. fakty i fuckty. słowa
i zdjęcia. założenia się nie zmieniają
wszystko co jest minie. na filmie poklatkowym
który ktoś zrobił jutro skóra już pęka. szczelinami

wycieka ze mnie dziś wczoraj i pojutrze.


POWRÓT

znów powrót. do siebie jak donikąd
do poranków z zapachem kawy
jaskrawości południa i wieczorów
na które nie pomagają już żadne

pastylki. wszystko ma swoje miejsce.
góry doliny potoki ty ja.
krótkie chwile pragnienia pośpiesznego
zmieniania skóry prób odmiany

przez czas lub przypadek potwierdzają
bólem naszą nieodmienność.

8 komentarzy:

  1. Dorota - wiem, tam powinna być kursywa, ale coś mi się zrobiło z edytorem i nijak nie mogę tego ogarnąć :) ale pracuję nad paskudztwem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz dwie zakładki w edytorze, Edytuj kod HTML, i Nowy post - z rozwinięciem edycyjnym... musi działać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie działa tyle to i ja wiem nie ma kursywy, nie ma bolda nie ma mozliwości zlinkowania nic kurna nie ma!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kononowicz kiedyś ostrzegał: nic nie będzie!
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może bloggera do Chin przenieśli i lipa

    OdpowiedzUsuń
  6. raczej jak zwykle ja coś spieprzyłam :)

    OdpowiedzUsuń