Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


26.02.2012

ostatni list Vivienne Eliot do męża

piszę uważnie i panuję nad sobą, poskromiona
przez milltown i bezbarwność ścian
mam wszystko, czego mi nie potrzeba.

okno codziennie wyświetla dokładnie
ten sam obraz, a może to ja już
nie dostrzegam żadnych zmian? piszesz

jakbyś chciał spłacić dług, zasłużyć
na rozgrzeszenie. jeśli chodzi o twój umysł
Tom, to ja jestem twoim umysłem, ta wiedza

narzuca wzór i fałszuje, gdyż wzór jest
nowy w każdej chwili
. mieszka tutaj strach
ma zapach eteru i smak wydzieliny, tego,

o czym się nie mówi, więc pieprz mnie
Tom i to moje pisanie tak, jak nigdy
tego nie umiałeś. twój bóg to tylko próba

ucieczki, personifikacja panicznego lęku.
nie potrafię wczytać się w stare słowa,
potrzeba nowych, nietkniętych czasem. nawet

jeżeli jesteś tym, który potrafi nazwać
wszystko, śmierdzisz jak inni, jak równy
z równym spotkamy się jeszcze. poza kratami

w oknach psychiatryków istnieją twarze
z wymalowanym życiem, permanentny makijaż
- efekt wprawnej ręki tanatoplastyka.

MG

5 komentarzy:

  1. Mario - rozumiem, ze to pozytywna reakcja? :)
    Dominik - jakoś wiedziałam, ze na to zwrócisz uwagę :)
    Elu - staram sie Was i siebie nie zawieść :)

    OdpowiedzUsuń