Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


05.04.2012

26 minut po prima aprilis

Tobie

plama na dywanie ma kształt
wyspy. zebrane w jednym miejscu
atomy, fragmenty DNA - ścisk
i niewielki prześwit w czasie.

milczę, bo nie można mówić
o tym, że ucieka i kurczy się
jak zasuszony owoc. spróbuj
opanować drżenie i odważ się

na wszystko. stany skupienia
powiedzą więcej, kiedy po nas
zapalą się światła, bóg już będzie
w połowie drogi na drugą stronę.

MG

15 komentarzy:

  1. Przykro mi to pisać, naprawdę przykro: powrót do przeszłości:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Marku - nie :) absolutnie nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Magdaleno, poetycko tak! Odnoszę się wyłącznie do wiersza! I jest mi bardzo smutno, bo liczyłem na falę wznoszącą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marku - wiem, o co Tobie chodzi, ale nie musisz się obawiać :) fala wznosząca jak najbardziej a tu? prześwit w czasie. też potrzebny, nawet bardzo.
    więc mnie jeszcze na straty nie spisuj :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie, no co Ty! Tylko przyzwyczaiłem się do znakomitych wierszy w Twoim wykonaniu. A marudzę, bo jestem stary. Starzy ludzie tak mają, ślepi, głusi i się czepiają; batmany jakieś ;) Więc się na staruszka nie gniewaj, że marudzi, bo ślepy, głuchy etc. etc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Batman? :) Ty sobie naprawdę grabisz! oj czekaj do 14 czekaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marku - a ja jestem ciekaw bardzo co konkretnie uważasz za przejaw "przeszłości" w tym tekście - bo to ważne jest.

    Magd...- wiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Grzegorzu, za przeszłość w tym wierszu uważam metodę :) Egro, sposób pisania i pewien emocjonalny ton, który zawsze wierszom, nie tylko Magdaleny, szkodzi. On szkodzi wszystkim wierszom napisanym na tej emocji.
    Ale, jak już wspomniałem, jestem stary i niekumaty. Więc się proszę na mnie nie gniewać :) Chciałem, jak zawsze, dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Magdo, więc skoro to przerywnik, to ja poczekam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Elu - będzie jeszcze getto III a potem już z górki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam problem z tym tekstem. Najpierw pomyślałam tak:
    ej, no przecież ona ma zawsze mocne przerzutnie, ale teraz to już jakieś przegięcie.
    Potem tak:
    mocno to jednak podobne do pisania autorki ''Chłodu'' (całości nie znam, czytałam tylko książkę i kilka innych, starszych tekstów w necie).
    Potem tak:
    nie, jednak nie do J.K. Bardziej do Darii Dziedzic (czyli jeszcze słabiej).
    Później jeszcze tak:
    W zasadzie nieważne, do kogo to podobne. Przytłacza retoryką i emocjonalnością (w jednym).
    Na końcu tak:
    A może Magda chciała napisać ot tak, bez większego pilnowania każdego słowa. Może to wcale nie miał i nie musi być dobry wiersz. Po prostu tekst, który trzeba napisać, ale już niekoniecznie wykorzystać np. do książki. Dedykacja mnie zatrzymała właśnie przy tej myśli.

    Czekam na getto III.

    I oczywiście nie muszę mieć racji.

    OdpowiedzUsuń