Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


07.04.2012

TRZY WIERSZE O ŚWIĘTYM

IZABELA KAWCZYŃSKA - Poranek. Płytko

jestem zbyt poważny i zbyt stary żeby cię zbawić,
cóż, widocznie nie narodziliśmy się dla siebie, co mam
powiedzieć, co chcesz żebym powiedział w poranek
pokruszonego szkła, żeby znów mogło być potem
i stało się ciałem, kobierzec popiołu na kuchennym

stole, rozbite małżeństwo butelek na podłodze, wśród
śpiących psów i domowników przekradamy się przez
zasieki wroga do jakiegokolwiek spokoju, mamy sobie
tyle do wymilczenia, nieuważny, czy raczej zajęty twoją
twarzą, skaleczyłem stopę, na dywanie krew skrapla się

gęsto, dziecko wybucha śmiechem i to jest zapłata


JERZY BENIAMIN ZIMNY - Spowiedź

A ty się nie smuć. Zbliż do kobiety, używaj
i nie mów; ja złodziej. Pójdziesz w miasto
i miasto nie będzie martwe. Inaczej ulice cię
nie widzą, jak tylko orła, ptaka z piwnicy,

bo przetrwałeś coś więcej niż głód. I nie
mniej niż samego siebie. Spotkamy się na
dłuższej przerwie. Podam ci dłoń podobną.
Powiesz: bywaj wariacie, tu zimno, bardzo

niewygodnie, tutaj się kracze. Chcesz mieć
skrzydła takie jak nasze? Żaden z nas nie
odleciał. Zresztą nie było dokąd - powiesz.
I nie wszystko z twoich ust padnie, tu na ulicy.


WOJCIECH SZMIGOŃ - ideogram

pierwsza myśl: kopać rekami tunel, wciąż pod górę,
potem wstać rano, podpisać listę obecności
i współżyć z połamanymi paznokciami. zjadać gliniastą
ziemię. być ziemią i mieć w sobie zakopane skarby,
rozdawać zbutwiałe mapy i przyzwyczajać oczy do ciemności.

albo odsunąć od siebie stopy i dobierać przyjaciół według
przypadku, odchylenia wskazówek. przed dwunastą palić,
potem zdobywać zamki główna bramą i pić czerwone wino
przebite nożem. żyć jakby odleciał biały ptak.

7 komentarzy:

  1. Pierwszy i trzeci świetne.
    Drugi przytłacza tym samym, co Twój poprzedni.
    Ostatniego autora nie kojarzę, muszę się lepiej rozejrzeć i poszukać więcej wierszy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Madziul za te wiersze :*

    OdpowiedzUsuń
  3. oli - Wojtka nie znajdziesz w sieci, zlikwidował bloga niestety. tutaj jest trochę jego wierszy: http://mestengo.blogspot.com/search/label/Wojtek%20Szmigo%C5%84

    Goś - połowa przyjemności po mojej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Dzięki. Poza netem też pewnie nie? Dobre i tyle. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam jeden tom Wojtka "na górkę" jak chcesz to priv i wyślę :) mam też nie wydane, ale nie mam pozwolenia na udostępnianie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najprościej chyba będzie tak:
    obetcher[at]gazeta.pl :)

    OdpowiedzUsuń