Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


11.05.2012

wyłowione - GRZEGORZ KIELAR

Czasem ciekawe wiersze po prostu przychodzą pocztą, nie są idealne, ale mają w sobie pomysł; nie są wygładzone, ale mają haczyk.
i aż się jest ciekawym, gdzie poniosą następne? :)

się pcha

znikąd bo skąd
się pcha
jak ćma
na przekór i wbrew
pod skórę
pod brew
od drzwi jak swój
i wchodzi w sen
niczym tren

po mili
metrze
po niebo
skłonie

święty niepokój
jak ćma
się pcha



na bezdechu

był kubek w kubek jak ona
a szczęście sprzyja chłopcom
podobnym do swoich matek
miał po niej skłonności do skoków
na łeb na szyję
uprawiał poezję dekadencką
i miłość na bezdechu
jakby chciał nakochać się
na zapas
w czasie wędrówek nocnymi
tramwajami
zawsze miał jakiś plan b
i wybierał przystanki na
pożądanie

ostatnio szwendał się
po moich snach
był boso w oczach miał
niedopałek świtu
na parapecie położył ostatni wiersz
i poprosił tylko by przechować go
w metalowej puszcze po kawie

zapewniał że nie będzie
wydawał żadnych
dźwięków.



7 komentarzy:

  1. O, też lubię, bardzo poezję Grzesia. Ostatnio słyszałam jak ją pięknie, ale cudownie pięknie czytał Maciej Szczawiński w Radiu Katowice, zapraszając na promocje książki. Trochę poezji Grzegorza znam z Subiektywnej (16 wierszy). Trochę z fb, no i trochę z Radia. Każdy jego wiersz mi się podoba, to nie takie znowu codzienne dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam mieszane uczucia co do tej poezji na podstawie tych dwóch tekstów - ale poczytam więcej i się wypowiem - teraz tylko pierwszy tekst jakoś tam na mnie wpłynął - a raczej rozmowa o nim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie mam mieszanych uczuć, facetowi słowo gra, ale duuuużo pracy jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  4. fakt, jak wspomniałam pracy trochę jest, ale mnie błyska, a wiem, że jak błyska, to w końcu zaświeci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak błyska to już świeci, a potem ewentualnie pierdolnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię Grzegorza wiersze, widocznie tyle mi do satysfakcji z poezji potrzeba!

    OdpowiedzUsuń
  7. ma swoje, i robi to bez zbędnych słów, ciekawy poeta.
    JBZ

    OdpowiedzUsuń