Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


03.06.2012

trzy wiersze o niemożliwości


Papierówki - MARCIN JURZYSTA

Ciało jest jakie jest
nie zmieni tego noc
ani poranek w który wejdzie się
zbyt późno na skruchę
jutro znów będziemy grzebać
szukając właściwej skóry
jeśli nie znajdę na twojej półce
czarnej koronkowej bielizny
wstyd nie będzie jałowy
chociaż nie pozwolimy sobie
teraz na soczyste owoce
te jabłka są zbyt kwaśne
mówię chociaż wiem
że oboje wyciągamy ręce
do tej samej gałęzi.


blichtr - GRZEGORZ ŁĄCZYK

czasem tak jest, że ściany są, a domu nie ma.
jak bardzo mam przepraszać za ciało, że jest
puste, za ciemność w kątach wysokiego sufitu,
która przytłacza i kiedy przepali się noc – znika?

czasem jest tak, jakbym mówił, a poezja milczała
przeze mnie – skończona i nieskończona jednocześnie.


suma - ROBERT RUTKOWSKI

ty i ja -
dłonie splecione w modlitwie
do ciemnego
podniebienia boga

jeśli był krzyk
czy był na tyle głośny
by wyszedł z niego
ktoś trzeci

suma twojej i mojej pustki
tak osobna
że ogląda już tylko
samą siebie

2 komentarze:

  1. ...ale i o nadziei chyba też.
    Lubię tu zaglądać, odgrzebujesz fajne rzeczy.
    Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem co mnie w środku "gniecie" i wiem, że inni wyrażają to "coś" lepiej niż ja. tak jak powyżej :) fajnie Maju, ze zaglądasz, cieszę się :)

      Usuń