Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


18.09.2012

TRZY WIERSZE Z TRÓJMIASTA

* * *  - Barbara Piórkowska

Nasz seks był głupi
Był bez sensu
Na krzywy ryj mi on
Skoro się teraz krzywo na mnie
Gapisz

W nocy wyprułeś prawie mi
Powietrze z płuc
Mam trzy siniaki
Żal mam
I paznokieć w drzazgi

Tego się nie da ująć
w żadną metaforę
Żadna przenośnia
nie przeniesie mnie z powrotem tam
gdzie mnie przeniosłeś
a epitetów ci oszczędzę
najwyżej wpiszę je
do pamiętnika

nad bułką z masłem
świat już świta
i tak leciutko
jeżdżą TIR-y

z tomu "International"


Ewa Miłek

Intelektualne uzależnienie od ciepła
Wymyśliłam sobie, że będzie mi przykro i jest
Dziś to ja Cię przelecę dla sprawiedliwości
Rozchylone i miękkie wystarczy
Wsuń miłość przekręć a się nie otworzy
Jak nie miłość to chociaż to co jest ...
A rano rozpadnę się na drobne
Już nie będzie żadnej konieczności
I będę taka po ranna ...

z tomu "Miękkie, święte i ciepłe"


Gust - Andrzej Mestwin

Jeśli zginąć tak nagle przypadkowo w wypadku
to tylko w eleganckiej bieliźnie

po owocach nas poznają

jeśli wybrać rodzaj śmierci
jak wybiera się ciało
to nie brzytwą po tętnie

stryczek leczy rany

czas szybciej oddziela
duszę od innych składników

krew nie zaskakuje
kropla drąży ciało

jeśli nie umierać
to tylko na chwilę.

z tomu "Być może Coś innego"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz