Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


02.10.2012

wiersz dla Pawła Podlipniaka



"kiedy przyjdzie czas, odziedziczymy ziemię
już nogę mamy w szparze drzwi"
S. Plath

"Nic jej nie zatrzyma, gdyż to jest królestwo
z tego świata i z tamtego świata"
A. Sexton


one nie żyją. nie widziałam ich
ciał, nie czytałam pożegnalnych
listów. nie piszę niczego - słucham
jak zmieniasz nazwy ulic, z uporem

przywołujesz je z powrotem, mocno
trzymając dłoń na kieliszku. litera
po literze przywłaszczamy cudze
historie, imiona. noc zostawiamy

tym, których bronią wskazówki.


6 komentarzy:

  1. Lubię Twoje wiersze Madziu

    Raf

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się :) ten akurat może wydawać się dość hermetyczny, choć mam nadzieję, że mimo wszystko czytelny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hermetyczny, nie hermetyczny, ale bardzo dobry. Emgie w formie.

    pozdrA.rtur

    OdpowiedzUsuń
  4. o! Artur, dawno Cię u mnie nie było :) dzięki za dobre słowo i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mylisz się moja kochana:) Bywam tu bardzo często lecz nieczęsto się odzywam. Dziś pozdrawiamy Cię obaj - wraz z Robertem K. Wiecej takich wierszy - prosimy. Żądamy.

    Artur R.
    Robert K.

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo! i wespół w zespół na niewiastę pojedynczą? ;) pozdrawiam też, wiersze to nie ciastka, nie da się upiec w 30 minut ;) poza tym, to musi działać w dwie strony, ja też zaraz sobie zażądam :)

    OdpowiedzUsuń