Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


15.10.2012

wiersz na nowy tydzień


EUGENIUSZ TKACZYSZYN - DYCKI

[kobieta nie zapomina, że jestem mężczyzną]

kobieta nie zapomina że jestem mężczyzną
i mówi do mnie językiem sprzed tysiąca lat
albowiem nic się nie zmieniło
odkąd wypróbowała mnie pierwszy raz

więc dlaczego nie zapłakała na moje
zniewieścienie dzisiejszej nocy kiedy zostawiłem
jej tyle co trzeba by przyszły do niej
nawet zmarłe dzieci (wszystkie dzieci są nasze)

dlaczego nie powiedziała najdroższy nie ma w tobie
niczego czym zadałbyś mi śmierć na złość
nieskazitelnie czystym prześcieradłom tak czystym
że jutro nie sposób bez ciebie wytrzymać


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz