Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


30.12.2012

DZIENNIK JAWNOGRZESZNICY 24

czyli: and I am, whatever you say I am 

Rok nam się kończy, wszyscy coś podsumowują, więc poczułam presję. Dobrze było, książka wychodziła, wychodziła, aż w końcu wyszła (jak na razie nie bokiem), jeden czarnoksiężnik na minus, kilku nieumoczonych na plus. Jak mawia moja mama - księgowa "wszystko się zgadza, oprócz kasy" :)
Pewne rzeczy są stałe, inne zmieniają się, jak w kalejdoskopie. Wiosna była cudna, twórcza i owocna w znajomości z bardzo pozytywnymi świrami :) Moc wierszy, nowych książek, nowej muzyki, nowych doznań. Podwyzki gazu i prądu, brak prądu i nie - brak gazu, życie na rowerze, na pół gwizdka, na dwa gwizdki. Matura Ziomki, studia Ziomki, nerwy, konserwy i paczkowane wędliny. Mam lodówkę, lokówkę (której nikt nie używa) i pociąg ( co prawda zmniejszający sie na skutek częstych podróży) do pociągów. Mam tez kota i kuchnie w piwnicy, rodzinę i przyjaciół. Mam poczucie, ze robię coś sensownego i to się do czegoś czasami przydaje innym.  "jestem bogiem, wyobraź to sobie " :)
Za sześć miesięcy skończę 38 lat i nadal będzie dobrze, bo co tam rok w tę, czy wew tę? :) 
Poetycko w 2012 wkurwiał mnie: bezmyślny lans (Macierzyński), głupota i ograniczenie (Macierzyński, Szczypiorska), małostkowość i brak poczucia humoru (Macierzyński, Szczypiorska, Grzeszczuk, Mroziński). Dla równowagi poetycko ucieszyli mnie: Gosia Południak. Mariusz Partyka, Paweł Podlipniak i Sławek Płatek. bardzo dobre ksiązki, godne uwagi, godne zainteresowania i skupienia. A dzięki zmiksowaniu poetów z artystami malarzami, fotografami, plastykami itd poznałam fantastyczną Majkę Kuczarę i Rafała Babczynskego, - magów obrazu :). Przynudzam? No trudno, czasem trzeba poprzynudzać, a propos mój walnięty sąsiad słucha kolęd :) Myślałby kto, że taki "refleksyjny" :)
Wiecie co? udał się ten 2012, a nowy powitam w gronie przyjaciół i oby był przynajmniej taki, jak ten mijający :)
Był przełom, jest progres i :


Sometimes I just feel like my father, I hate to be bothered 
with all of this nonsense it's constant 
And, "Oh, it's his lyrical content - 




1 komentarz:

  1. miło jest trafić do pozytywnych wydarzeń roku Madziu:)
    Wszystkiego dobrego na ten Nowy Ci życzę

    OdpowiedzUsuń