Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


19.12.2012

dziennik VII


siedemdziesiąt dwie godziny do końca świata,
biała dziewczyna z miasta sypie popiół
na zaśnieżony chodnik.

jak zawsze  liczy w pamięci - taka konieczność,
odruch, bo trzeba trenować, popiół zamiast piasku,
 sól zamiast śniegu i zniszczone buty.

mogłaby zatańczyć: na lodzie, na wodzie
na tarasie widokowym Pałacu Kultury,
lecz  teraz jest tutaj i sypie słowa, trutkę,

proszek do pieczenia. coś wyrośnie, coś w końcu
musi wyjść, choćby przez drzwiczki piekarnika,
przez pomyłkę, przez gardło.


MG

16 komentarzy:

  1. zabieram sobie :)
    Raf

    OdpowiedzUsuń
  2. a ty zbieraj to co zasiałeś/sypnąłeś...może być ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skoro może być, to niech będzie :) dzięki :)

      Usuń
  3. pierwsza - podsumowanie
    druga - treść podsumowania
    trzecia - ech trzecia - tutaj jestem - tutaj tworzę, tutaj umieram i tutaj daje życie. Plathowsski wiersz - od samego początku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. biorę to określenie "Plathowski wiersz" jako dobrą monetę, oczywiście cykl ma nawiązywac do stylu Plath, ale mam nadzieję, ze jej nie kopiuję, jesli kopiuję - to mów od razu. nie jest tak, ze celowo o tym myślę, po prostu teraz piszę Dzienniki, bo mi się włączył przycisk z napisem "Plath" :) za jakiś czas pewnie znowu je odłoże i zacznę pisać coś innego.

      Usuń
  4. tam nie bez powodu było dwa "s" - by określić manierę a nie kalkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaaaa, widzisz, nie załapałam :) no to ok :) dzięki za wpis, dawno Cię tu nie było :)

      Usuń
  5. bywam bywam - tylko mnie nie widać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. po poprawkach :) dzięki Pawle i Grzesiu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pozdrowienia od Majów. koniec świata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a liczyłam, że przed końcem uda mi się Ciebie potorturować :P

      Usuń
  8. A ja myślałem, że przed końcem końców zapalimy blanta ostatecznego, przybijemy piątkę absurdowi stworzenia i upijemy się chaosem. Czas jeszcze jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spieszmy się kochać końce, tak szybko nadchodzą :P

      Usuń