Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


28.08.2013

Nieszksypczrze i zderzanie się z muzyką


Koledzy się rozkręcają. Dotarła do mnie właśnie wiadomość, że grupa  Nieszksypczrze (spróbujcie to wymówić) wydała swoją pierwszą płytę.

Grupę tworzą:
Krzysztof Jakub Szwarc – w zespole gra na gitarze akustycznej i altówce.
Grzegorz Choszcz – partie gitary basowej i gitary akustycznej.
Jan Włudyka – skrzypce
Sławomir Płatek - użyczanie głosu oraz tekstów.

Jak pisze Sławek u siebie na blogu:
Podstawową różnicą między tym zespołem, a większością innych gitarowych grup nie jest obecność skrzypiec (skrzypiec używali w Kansas, w Mahavishnu, w Its a Beautiful Day, w Krzaku, w RSC i wielu innych rockowych kapelach), a brak perkusji. Wystarczy wyeliminować jeden instrument i okazuje się, że brzmienie staje się trudne do porównania z czymkolwiek. Z perkusją byłoby dużo łatwiej o skojarzenia. I dobrze, że jest inaczej.

Płytę można nabyć TU.
Posłuchać, jak brzmią TU.






6 komentarzy:

  1. ufff...jeśli zawartość muzyczna dorównuje nazwie, będziem mieli z tego albo genialny twór, albo niezły pasztet :) ale posłucham, posłucham

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja przesłuchałam i żyje ;) a tak serio - lubię to ich granie, a nazwy nawet nigdy nie próbowałam wymawiać :) swoją drogą, ciekawe jak ich zapowiadają na koncertach :D

      Usuń
  2. świetne kawałki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grają świetnie, niektórzy czepiają się warstwy tekstowej, ale wg mnie jest ok, wyważone ale z pomysłem.

      Usuń
    2. niektórzy czepiają się wszystkiego co powiem, napiszę itd, myślę że nawet wiem, którzy to "niektórzy". dobra krytyka pomaga, ale malkontentów i defetystów nie słucham. ;)
      S.

      Usuń