Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


13.01.2014

trzy wiersze na styczeń


Lament - ŁUKASZ KUŹNIAR

Zakładam płaszcz, wychodzę w miasto -
tętnią wielkie drogi, cieple domy, krzyk.

Ale w glowie lament płynie bezgłośnie.
Tęsknota za pasażem przeszłości i tym,
co wydarzy się w kolejnej scenie. Miłość:

szeleszcząca jak kwiaty z papieru, grzeszna,
zrogowaciała jak naskórek, eteryczna.

                                             Złodziej czasu,
który nie jest wieczny.

z tomu "Everyman" Fundacja "Duży Format" Warszawa 2013


znaczący wiersz - PATRYK CHRZAN

wytnij mi numer - prosisz, podając karton i nożyczki
czasem rozumiem wprost, na wyrost, a masz wiele znaczeń

znaczysz dla mnie: ciemne ścieżki i zaułki, karty do gry
w pokera, gdy gram o ciebie dla pieniędzy na wspólny
dom i trawnik. gdy na turniejach tańca towarzyskiego
towarzyszy mi uczucie, jakbym chciał - otworzyć ogień
zaciągnąć się, do legii cudzoziemskiej.

gdy komuś starasz się przychylić nieba, musisz uważać
może sprężynować. przejście przez życie suchą stopą
jest niemożliwe, gdy chcesz dojść do źródła;

wyciąłem ci numer, pierwszy, zamoczyłem stopy do pasa
płynę szybciej tak gdzie przypis i załącznik. gdzie łączą się
światy a niebo jak stary myśliwski nóż, wchodzi po rękojeść

zjesz z ręki, jak sikorka uwolniona z więzi
na mnie kładziesz dłonie. uszy po sobie

z tomu "Przekazy Podprogowe" Miejska i Powiatowa Bibliotek Publiczna w Będzinie 2013


Pocztówka z mojego dworca - AGNIESZKA MAREK

Tutaj nikt już nie zapowiada pociągów.

W chorej stacyjce zbyt młody jak na to miasto
fryzjer strzyże myśli emerytowanym menelom.
Peron tylko z nazwy, ale tory lśnią
szlachetnym szlifem, też nie na miejscu.
Kwiaty pomiędzy zaskakują i każą patrzeć
w siebie. Wilgoć i świeża ziemia gotowa
na ziarna. Nikt nie przepowiedział pociągu

do ciebie.

z tomu "Wypuść mnie, wypuść" Miejski Dom Kultury w Radomsku 2013


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz