Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


13.08.2014

nawet ryby nie wiedzą, że pada


"[...] Wyczerpany tymi marzeniami na jawie, zaczynałem wyglądać przez okno. Utkwiłem w martwej, wyschniętej krainie. Moje wizje wyssały barwy ze świata. Widok przede mną wydawał się płaski, prowizoryczny. Każdy przedmiot był ziarnisty, koloru piasku. Prześladowały mnie pożegnalne słowa mojego przyjaciela z lat szkolnych: Każdy umiera inaczej. istnieje wiele rodzajów śmierci. Ale ostatecznie...zostaje tylko pustynia.[...]
Uszły ze mnie wszystkie siły, zupełnie jakby ktoś zakradł się za moimi plecami i cicho wyciągnął zatyczkę.
Z obiema rękami na stole, ukryłem twarz w dłoniach..
W tym mroku ujrzałem deszcz padający za morze. Delikatnie skrapia jego ogromną powierzchnię, lecz nikt tego nie widzi. krople uderzają o taflę wody, ale nawet ryby nie wiedzą, że pada.
Dopóki ktoś nie przyszedł i lekko nie położył mi ręki na ramieniu, myślami byłem przy tym morzu.[...]"

Haruki Murakami " Na południe od granicy, za zachód od słońca" Wydawnictwo MUZA SA Warszawa 2006





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz