Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


27.04.2015

trzy wiersze na wiosnę



KLARA NOWAKOWSKA - [Psychologia pantofelka]

Psychologia pantofelka, życie
emocjonalne kury. Tyle mieć w zasięgu
i zawsze za późno.

Przełamałam stary podręcznik i wsiadł mi na plecy
orzęsek na obcasie, malowany embrion.



EDWARD PASEWICZ - Och, białko szukające,

wracam do domu i już wiem,
że czeka mnie rozmowa a nawet dwie.
Nasz altannik droga żono
która nie masz płci i piór,
własnie uwił gniazdo na środku pokoju.
Dużo później niż otrzeźwiałaś
mówił coś lecz nie zrozumiałem,
tkanki drgały lecz to taniec poza mną.
Mogłem napisać ciąg liter lub liczb
łatwiej mi było zwilżyć wargi, wrócić, wyjść.
Och chciałem wiedzieć
o co im chodzi,
dlaczego tak stąpają, dlaczego tak milczą,
dlaczego tak tkają.
Ale nie powiedzieli mi nic.

Truptaja tkacze tkanek,
tkają trupa nić przez nić.



PAWEŁ TOMANEK - Klar

Cisza przed buzią. Odwróciłeś się
od uczuć i co teraz będzie twoim sednem?

Nie wszystko róża, co się kocha, książę,
i chociaż odżegnałeś się
od uczuć, to już nie róbmy z tego
osi serialu. Był przyjemny

stan nieważkości, w który się wtrąciłeś
tym jednym słowem.




wiersze z Antologii laureatów konkursu im. Jacka Bierezina "Dzikie dzieci" Łódź 2014r. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz