Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


21.11.2015

trzy wiersze o tym, że nic tylko się powiesić, a może jednak nie?



BRIAN PATTEN - Zapis z parku


Pewnego wieczoru
zobaczyłem człowieka, który przygnieciony smutkiem,
rozpiął szeroko płaszcz,
wyjął zza pazuchy swoje ciepłe serce
i wyrzucił je daleko za siebie.

Za siebie, za balustradę, za park,
za staw i za trawniki,
jak gdyby po długim wahaniu
postanowił nie przejmować się, tylko

odejść lekko i beztrosko -
z uśmieszkiem na twarzy,
który zdawał się mówić: "Niesłychane,
jak łatwo mi to poszło".

tłum. Jerzy Jarniewicz z tomu "Teraz będziemy spać, leżeć bez ruchu lub ubierzemy się na powrót"


TOMASZ MIELCAREK - Epitafium

Czas rozpruł górę. Wypatroszył.
Jednak gruzowisko jeszcze się rusza,
spływa w dół zbocza, powoli trawiąc polanę.
W jego bulgocących wnętrznościach
kłębią się kołtuny świstaków i paprochy ryjówek.
W wyschniętym pniu utknął pomurnik;
wije sobie trumnę.

z tomu  "Obecność"


CRAIG RAINE - Księga Proroctw. VII CODA

Na chwilę przed śmiercią
dostajesz w darze słońce

i wszystkie swoje błędy.
By wkrótce je utracić.

tłum. Jerzy Jarniewicz z tomu "Wolny przekład"




7 komentarzy:

  1. Strasznie mroczno-dołujące. Ale nie martw się, w listopadzie każdy (niemal) ma takie nastroje. Co próbuje coś napisać to mrok. To brak słońca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. własnie piszę, pierwszy raz od bardzo dawna. to chyba źle :)

      Usuń
    2. Ja próbuje, ale nie mam przekonania. Wychodzi ciągle październik. Za to piszę inne rzeczy - na bloga. Można się wyrobić :)

      Usuń
    3. październik albo listopad :/

      Usuń
    4. bloga czytam, dobrze piszesz, Ty już miły mój jesteś wyrobiony, mój zdołowany masz powyżej :)

      Usuń
    5. Właśnie czytałem, ale słońce się w nim przebija, mila ma ;)

      Usuń
  2. Nie dalej jak kilka dni temu czytałem ten tomik Pattena :) szczególnie lubię "Pokój" oraz "Wiersz prozą definiujący sam siebie" :) uściski

    OdpowiedzUsuń