Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


10.10.2016

miłość


"zakochani ludzie chcą patosu,
ja się staram być przyziemny 
i mam na to sposób"
                                      Taco Hemingway


jutro deszcz i zachmurzenie w całym kraju,
deszcz i zachmurzenie, smutne piosenki
prosto z radia. ja cię kocham, a ty śpisz,
ty mnie kochasz - ja się budzę głodna

i smażę jajecznicę, zaspokajam kolejną
potrzebę. obiecałam ojcu, że będę dbać
o siebie i nie będę przeklinać, ale ktoś
na klatce wyjebał ogłoszenie o zamykaniu

drzwi o dwudziestej, jakby nie wiedział,
że niszczy życie seksualne mieszkańców
tego zadupia, gdzie wszyscy są i nikogo
nie ma, gdzie nawet Stephen King w końcu

bredzi jak Coelho, a wiersze o miłości
brzmią jak oda do mielonki z promocji
w Lidlu. tanie kochanie, tylko nie mów
sąsiadom, bo się zlecą i zabraknie. dla nas.


3 komentarze:

  1. Niby codzienność, a łza się kręci w oku ze wzruszenia.
    Pozdrawiam! :)
    P.S. I niech Pani pisze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zamierzam przestac, choc może powinnam? hmm

      Usuń
  2. Tania miłość


    Miłość w promocyjnej cenie
    jest tania i niskoprocentowa
    nie powoduje kosmicznych uniesień
    nie sprawia też nadmiernej męki

    Jest jak mielonka z krótką datą
    przydatności do spożycia dlatego
    często bywa przyczyną wzdęć macic
    z którymi nie potrafimy sobie radzić

    Najczęściej tylko taką mamy
    możliwość wyboru jest ograniczona
    wielkie namiętności są obarczone
    abonamentem radiowo-telewizyjnym

    OdpowiedzUsuń