Poeta to Atlantyk i lew w jednym. Gdy ten pierwszy nas pochłania, drugi nas pożera.
Jeśli ujdziemy kłom, nie ujdziemy falom.
Człowiek, który potrafi druzgotać iluzje, jest zarazem bestią i powodzią. - Virginia Woolf


13.01.2017

las maquinas de la muerte



I patrzę na ciebie sobie, zaczyna mi się spieszyć
Daj mi się w końcu jakoś pocieszyć

                                                         Kazik

I
z matką nie rozmawiam. od roku trwa embargo
na garsonki, szpilki i bieliznę korygującą
panie po czterdziestce. nadal mają prawo
do dresowych spodni i błędów w wyborach.

nie maluję paznokci, od dwudziestu lat
kocham jednego faceta, to jedyna stałość,
na jaką mnie stać, bo nic nie kosztuje
więcej, niż nie stracone złudzenia. banał

i znudzeni żonkosie z zaburzeniami erekcji
hojnie stawiają licząc na rewanż.okupują
portale i gdy mają szczęście pękają w szwach,
i z dumy, że gładko, że bez konsekwencji.

II

wiesz tato? dziś myślę, że to musiał być
Rilke, bo kto inny rozgryzłby nas i rzucił?
mam twój upór, jedyne dziedzictwo i nic więcej
nie trzeba dodawać.masz takie oczy niebieskie,

a przez moje - zielone kilku oszalało. rzuciło żony,
kochanki i teraz ma pretensje, bo od dwudziestu lat'
kocham jednego faceta, a wszystkie wiersze próbują
mnie z tym pogodzić. trwa embargo na obce ciała,


t-shirty z przeceny, tanie kanapki, wczesne lunche,
pospieszną miłość w przerwie. zgaś moje oczy,
ja cię widzieć mogę [...] a jeśli w mózg mój rzucisz
swe płomienie, ja cię na krwi mojej będę niósł.


kursywa R.M Rilke "[...] Zgaś moje oczy" tłum. M. Jastrun



5 komentarzy:

  1. Po tylu latach od ślubu
    nie potrzebuję już embarga na ciała obce
    żadne by mnie nie chciało i jestem już zmęczony
    to wymaga zbyt wiele uwagi i napięcia

    Chwilowe rozjaśnienie rzeczywistości
    nawet bez zobowiązań nie jest warte czarnej dziury
    w głowie i pamięci już mniej wstydliwie będzie
    wykręcić się zaburzenia erekcji

    Nie muszę niczego udowadniać a adrenaliny dostarczy mi
    sprawdzenie konta bankowego muszę tylko dobrze
    wybrać dzień tuż po wypłacie żeby poczuć się
    produktywnym członkiem społeczeństwa


    P.S.odezwij się poszukuję kontaktu...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie Ci to wyszło, dwie uwagi: w pierwszej strofie masz dwa razu już dość blisko siebie, niby nie przeszkadza, a trochę przeszkadza, w drugiej miało być chyba "zaburzeniami erekcji"? ja nad moim powyższym jeszcze siedzę i poprawiam. dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie pisanie wymaga trochę czasu a ja to napisałem jako komentarz...:)
      Będy poprawię, zanim to wrzucę na stronę...

      Usuń
    2. domyślam się. poprawisz i będzie bardzo fajnie :)

      Usuń
  3. i oddałam do końca głos Rilkemu :)

    OdpowiedzUsuń